معاون امور صنایع وزارت صمت با رد شایعه مجوز ورود محصولات لوازم خانگی خارجی به کشور گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچ تصمیمی برای ورود محصولات لوازم خانگی خارجی به کشور ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از وزارت صمت، مهدی صادقی نیارکی در جریان سفر یک روزه به استان اصفهان ، ضمن بازدید از تعدادی از زیرساخت های صنعتی واحدهای تولیدی این استان با بیان مطلب فوق بیان کرد: براساس تصمیمات شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ورود محصولات نهایی لوازم خانگی خارجی به کشور کماکان ممنوع است.
 
وی سیاست دولت را افزایش توانمندی‌ها و خوداتکایی در صنایع داخلی برشمرد و گفت: با سرمایه گذاری های که در صنعت لوازم خانگی صورت گرفت، خوشبختانه در سال گذشته تولید محصولات داخلی در مقایسه با سال 98 با رشد 78درصدی همراه بود و این روند در سال جاری نیز ادامه داشته و تولید در این صنعت بیش از 26درصد در سالجاری افزایش یافته است و تولیدکنندگان در این بخش، توانستند رشد 30درصدی در تولید یخچال و فریزر و 42 درصدی در تولید لباسشویی ، 20درصدی در تولید تلویزیون محقق کنند. بنابراین می بایست از ظرفیت های های ایجاد شده در کشور صیانت شود.
 
وی مهمترین موضوع در توسعه صنعت لوازم خانگی داخلی را سرمایه گذاری در تحقیق توسعه R&D برشمرد و گفت: در این مسیر نیز اتفاقات خوبی افتاده و برندهای ایرانی با تامین نیاز داخل توانستند بازار داخلی را پوشش دهند و ما با ارتقای خدمات پس از فروش، بهره‌مندی از توان فنی مهندسی داخلی و توسعه عمق ساخت داخل خواهیم توانست به بازارهای خارجی ورود پیدا کنیم و توسعه صادرات را رقم بزنیم.
 
معاون امور صنایع در ادامه با تاکید بر صیانت از صنایع داخلی و ظرفیت‌های بومی در کشور خاطرنشان کرد: درهمه تصمیمات و برنامه های وزارت صمت سعی شده از صنایع داخلی و بومی و توان فنی مهندسی داخلی صیانت بشود. ما می توانیم با توسعه سرمایه گذاری در صنایع پیشران، هم عمق ساخت داخل را افزایش دهیم و هم توسعه اقتصادی را محقق کنیم.
 
صادقی نیارکی با رد شایعه اعطای مجوز ورود محصولات لوازم خانگی خارجی به کشور تاکید کرد: سیاست دولت و برنامه وزارت صنعت نگاه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی، توسعه عمق ساخت داخل و خوداتکایی صنعتی است و متقاضیانی که تمایل به حضور در بازار ایران را دارند باید در رشته فعالیت هایی که در کشور فعلا ظرفیت داخلی وجود ندارد سرمایه گذاری مشترک انجام بدهند. ما در صنایعی که دارای توانمندی داخلی هستیم و از ظرفیت متخصصان و صنعتگران داخلی بهره مند هستیم، نیازی به برندهای خارجی نداریم.

اخبار مرتبط

نظرات شما