سخنگوی ستاد تبصره 14 بودجه 98 درباره مشکلی که در سامانه #6369* ایجاد شده است، تاکید کرد: 10 روز مهلت برای ثبت کدملی برای سرپرست خانوار قرار دادیم، بنابراین به هیچ‌وجه جای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرآنلاین، «خانوارهایی که حمایت معیشتی دریافت نکردند و خود را مشمول دریافت آن می‌دانند، از 8 صبح یک‌شنبه سوم آذر با شماره‌گیری #6369* می‌توانند تقاضای خود را اعلام کنند»؛ این خبری بود که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود. اما در کمتر از یک ساعت، سامانه بنا به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با مشکل فنی روبه‌رو شده و قطع شد.

براساس آخرین اطلاعیه این وزارتخانه، به دلیل بروز مشکل فنی در شماره‌گیری کد #6369* اختلالی پیش آمده است که تا ساعاتی دیگر این مشکل حل می‌شود. در این اطلاعیه از هموطنان تقاضا شده که طبق اطلاعیه‌های قبلی تنها سرپرستان خانوار اقدام و کد ملی خود را در #6369* ثبت کنند.

دولت بعد از اصلاح قیمت بنزین، 60 میلیون نفر را مشمول دریافت حمایت معیشتی اعلام کرد که براساس آن برای خانوارهای تک‌نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهارنفره 172 هزار تومان و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

حسن میرزایی، سخنگوی ستاد تبصره 14 بودجه 98 در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره دلیل قطع سامانه شماره‌گیری کد *6369# و این‌که چرا چنین پیش‌بینی‌ای اتفاق نیفتاده بود، اظهار داشت: همه تست‌های فنی انجام شده بود، منتها مشکلی در اپراتور همراه اول اتفاق افتاد.

وی افزود: وقتی مشکل در اپراتور اتفاق می‌افتد، خارج از حیطه کاری ما است و مشکل را باید اپراتور حل کند.

سخنگوی ستاد تبصره 14 بودجه 98 عنوان کرد: بر این اساس، همه بحث‌های فنی در خود سامانه #6369* کاملا در نظر گرفته شده و تست شده بود. حتی 5 برابر بیش از ظرفیت ثبت‌نام کارت سوخت، ما امکان پذیرش همزمان یوزر ایجاد کرده بود، ولی به دلیل مساله‌ای که در اپراتور همراه اول اتفاق افتاد، این مشکل به وجود آمد.

میرزایی تصریح کرد: نگرانی‌ای وجود ندارد و مشکل حل می‌شود؛ ضمن این‌که 10 روز مهلت برای ثبت کدملی برای سرپرست خانوار قرار دادیم، بنابراین به هیچ‌وجه جای نگرانی وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد درخواست رسیدگی ثبت شده است، متذکر شد: تاکنون حدود 90 هزار درخواست رسیدگی ثبت شده و درخواست‌ها دائما در حال افزایش است و بیشتر به اپراتورهای ایرانسل، رایتل و شاتل مربوط می‌شود.

سخنگوی ستاد تبصره 14 بودجه 98 در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید از حدود 6 میلیون خانواری که یارانه حمایتی را دریافت نمی‌کنند، چه تعداد درخواست رسیدگی داشته باشند؟ گفت: هیچ برآوردی وجود ندارد. بستگی به درخواست مردم دارد و وظیفه ما خدمت‌رسانی به مردم است که درخواست‌شان را به موقع دریافت کنیم، به موقع بررسی کنیم و به موقع و شفاف اطلاع‌رسانی کنیم.

میرزایی همچنین در پاسخ به این پرسش که تاکنون به چند نفر یارانه حمایتی پرداخت شده است، افزود: تاکنون به حدود 60 میلیون نفر یارانه پرداخت شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که پرداخت یارانه حمایتی از محل درآمد افزایش قیمت بنزین بوده یا فعلا از محل دیگری تامین شده است؟ تصریح کرد: از محل افزایش قیمت بنزین بوده است؛ ضمن این‌که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسوولیت شناسایی و رسیدگی به درخواست افراد را دارد. هر موضوعی خارج از این چارچوب به وظایف سایر دستگاه‌ها مربوط است.

سخنگوی ستاد تبصره 14 بودجه 98 در پاسخ به این پرسش که پرداخت یارانه حمایتی در ماه‌های آینده ادامه پیدا می‌کند؟ عنوان کرد: این موضوع همان‌طور که گفتم، در چارچوب وظایف و اختیارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیست و ما فقط در حوزه شناسایی و رسیدگی به درخواست افراد سرویس می‌دهیم.

اخبار مرتبط

نظرات شما