معاون وزیر راه و شهرسازی، نرخ مسکن در شهرهای جدید را معقول‌تر از دیگر نقاط شهری دانست و گفت: باتوجه به زیرساخت‌هایی‌که این شهرها برای طبقه متوسط فراهم می‌کند، نرخ مسکن در شهرهای جدید توجیه اقتصادی دارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، حبیب‌اله طاهرخانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: واحدهای مسکن مهر دارای متقاضی واقع در شهرهای جدید، تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و به مردم تحویل می‌دهیم. تنها حدود 7000 واحد در پردیس که به تازگی عملیات احداث آن آغاز شده باقی می‌ماند.

وی افزود: درخصوص خدمات روبنایی و زیربنایی موافقت‌هایی با وزارت نیرو داشتیم که بخشی را به صورت مشارکتی انجام دهیم. در مناطقی هم که آنها ورود نمی‌کنند، خدمات آماده‌سازی و تامین زیرساخت‌ها را به عهده گرفته‌ایم. در بین شهرهای اطراف تهران، عقب‌ماندگی‌هایی در پرند وجود داشت که اخیرا با مسوولان وزارت نیرو در این زمینه جلسه داشتیم و تعهد دادند که زیرساخت‌های پرند را به سرانجام برسانند.

افزایش نرخ مسکن در شهرهای جدید ناشی از شاخص‌های کلان اقتصادی است

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره علت افزایش نرخ مسکن در شهرهای جدید اطراف تهران و البرز گفت: افزایش قیمت‌ها در حوزه مسکن که معمولا از تهران شروع و به سایر شهرها کشیده می‌شود از شاخص‌های اقتصاد کلان نشأت می‌گیرد. بعد از نوسانات ارزی شاهد رشد نرخ زمین و هزینه‌های تولید بودیم که بر روی نرخ مسکن اثرگذار بوده است. با این وجود نرخ مسکن در شهرهای جدید معقول‌تر از دیگر مناطق شهری است.

طاهرخانی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌هایی که در زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی شهرهای جدید صورت گرفته به ایجاد ارزش افزوده منجر می‌شود. به همین لحاظ شهرهای جدید از یک سو مناطق جاذب سکونت برای اقشار متوسط و کم‌درآمد هستند و از سوی دیگر نرخ مسکن در این شهرها نسبت به دیگر مناطق شهری معقول‌تر است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود متقاضیان توان خرید مسکن در شهرهای جدید را نیز دیگر ندارند، گفت: یکی از ویژگی‌های شهرهای جدید تنوع جمعیتی و سکونتی آن است. لزوما همه کسانی که در این شهرها زندگی می‌کنند از اقشار ضعیف نیستند. هم‌اکنون تیپ‌های مختلف، متراژ، تراکم و تنوع جمعیتی مختلفی در شهرهای جدید وجود دارد. به همین لحاظ قیمت‌ها نیز از تنوع برخوردار است.

مترو هشتگرد شهریورماه تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درخصوص روند پیشرفت مترو هشتگرد گفت: پیشرفت مترو گلشهر ـ هشتگرد، بدون سیگنالینگ به 88 درصد رسیده و در شهریورماه آمادگی افتتاح آن وجود دارد. هم‌اکنون در مراحل پایانی برق‌رسانی، تجهیزات، آسانسور، پله برقی و... هستیم. درخصوص تامین منابع مالی این مراحل نیز شرکت بهره‌برداری مترو ورود کرده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات شما