نسیم اقتصاد- محسن پورسیدآقایی اظهارکرد: سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) با به کارگیری اطلاعات، ارتباطات و فن‌آوری‌های کنترلی در جهت بهبود و اصلاح عملیات شبکه حمل‌و‌نقل عمل کرده و با ابزار و امکانات مناسب به کاربران و مسافران برای اتخاذ تصمیم بهتر و مناسب‌تر یاری می‌رسانند.

به گزارش پایگاه خبری  نسیم اقتصاد به نقل از تسنیم، معاون شهردار تهران گفت: صاحبان خودروها می‌توانند از طریق موبایل و اپلیکیشن یا کارت بانکی هزینه شارژ خود را پرداخت کنند و چنانچه هزینه پارک از سوی شهروندان پرداخت نشود در عوارض سالیانه شان به صورت بدهی لحاظ خواهد شد.
محسن پورسیدآقایی در کارگاه تخصصی راهکارهای هوشمندسازی در حمل‌و‌نقل شهری که در حاشیه همایش «تهران شهر هوشمند» برگزار شد، اظهارکرد: سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) با به کارگیری اطلاعات، ارتباطات و فن‌آوری‌های کنترلی در جهت بهبود و اصلاح عملیات شبکه حمل‌و‌نقل عمل کرده و با ابزار و امکانات مناسب به کاربران و مسافران برای اتخاذ تصمیم بهتر و مناسب‌تر یاری می‌رسانند.
معاون شهردار تهران با اعلام این که به منظور اِعمال قانون، کنترل ترافیک و افزایش ایمنی کلان‏شهری با وسعت و جمعیت تهران، استفاده از فن آوری‌های نوین و سیستم‌های هوشمند، نه تنها یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، گفت: امروز تجهیز تهران به دانش و تکنولوژی روز دنیا و تسری این تجهیزات به کل شهر و معابر شهری، اقدامی کاملاً ضروری است که مدیریت شهری نسبت به آن اهتمام ویژه ای دارد.
پورسیدآقایی افزود: سیستم‌های حمل‌و‌نقل هوشمند، مفهومی نسبتاً نو در عرصه مهندسی ترافیک محسوب می‌شوند که نقش بسیار مهمی در ایمنی و پویایی ترافیک بر عهده دارند و با گسترش آنها می‌‏توان بسیاری از مشکلات حمل و نقلی را برطرف کرد. از این رو نیاز شهری با پیچیدگی و گستردگی تهران در زمینه تجهیزات به این سیستم ها بسیار بالاست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این که در سیستم‌های هوشمند، دسترسی لحظه‌ای، یکپارچه و همزمان به مجموعه اطلاعات شبکه حمل و نقل، باعث می‌شود تا فرآیند تصمیم‌گیری و مدیریت به مراتب کارآمدتر از روش‌های سنتی اِعمال شود، اظهار کرد: پارامترهای مختلفی به منظور توسعه شهر هوشمند تعریف شده است که 4 مورد آن بر موضوعات حمل ونقل و ترافیک تاکید دارد.
معاون شهردار تهران تصریح کرد: فضای پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های هوشمند یکی از مولفه‌های حمل‌و‌نقل و ترافیک در زمینه توسعه شهر هوشمند است که بر این اساس در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز ساماندهی و هوشمندسازی فضای پارک حاشیه‌ای و پارکینگ‌های پایتخت آغاز شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون بجز تجهیز 15 هزار فضای پارک حاشیه‌ای به پارکومتر، اقدامی جدی در این زمینه نداشته ایم، گفت: به منظور تحقق «تهران شهرهوشمند»، این 15هزار فضای پارک حاشیه‌ای نیز مجهز به سیستم هوشمند شده و علاوه بر آن به زودی 15هزار فضای پارک حاشیه‌ای دیگر با استقرار سیستم‌های هوشمند ایجاد می‌شود.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه از راه اندازی اپلیکیشن پارک هوشمند در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: تجهیزات لازم خریداری خواهد شد تا از طریق آن و با استقرار افرادی که در مناطق گشت خواهند زد، پارک خودروها بررسی شود.
پورسیدآقایی در خصوص شیوه جدید پرداخت عوارض پارک در حاشیه خیابان‌ها تصریح کرد: خودروها می‌توانند از طریق موبایل و اپلیکیشن یا کارت بانکی هزینه شارژشان را پرداخت کنند و چنانچه هزینه پارک از سوی شهروندان پرداخت نشود در عوارض سالیانه شان به صورت بدهی لحاظ خواهد شد.
وی در ادامه به ساماندهی 100 هزار فضای پارک حاشیه‌ای از طریق اپلیکیشن هوشمند پارک تا پایان سال 97 اشاره و گفت: مدیریت شهری نسبت به پیاده سازی سیستم‌های هوشمند در بخش حمل‌و‌نقل اقدام کرده و آشنایی شهروندان با این سیستم‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در عین حال هدف اصلی این سیستم‌ها، افزایش کارآیی و جلوگیری از اتلاف وقت، هزینه و انرژی است.

اخبار مرتبط

نظرات شما