نسیم اقتصاد- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع دانشجویان صنعت هواپیمایی گفت: صنعت هوایی مسیر رقابتی شدن را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، علی عابدزاده که به مناسبت روز جهانی هواپیمایی کشوری و بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان صنعت هواپیمایی حضور یافت، به ایراد سخنرانی پرداخت: دانشکده هواپیمایی، هویت صنعت حمل و نقل هوایی است و چنانچه این هویت از صنعت گرفته شود در واقع شناسنامه و هویت خودمان را از بین برده ایم.
وی افزود: دانشکده صنعت هواپیمایی دارای دو بال علمی و حرفه ای گرایی است و باید همزمان با تقویت مباحث علمی، بال حرفه ای خود را تقویت کند.
عابدزاده تصریح کرد: وظیفه داریم که برای علم و دانش هزینه کنیم و اگر سیاست گذاری ما درست باشد آینده خوبی پیش روی صنعت خواهد بود.
وی اظهارداشت: ظرف 4 تا 5 سال اخیر دهها شرکت دانش بنیان تشکیل شده و کارهای بزرگی توسط این شرکت ها صورت گرفته اس و خوشبختانه این دانش در حال ورود به صنعت هوایی است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به جذب نیروهای انسانی در حال تحصیل به بازار کار صنعت حمل و نقل هوایی، گفت: بازار ما بازار 50 میلیونی است و بازار داخلی ایران پاسخگوی دانشجویان فارغ التحصیل رشته های مرتبط با صنعت هوانوردی است چرا که شبکه داخلی در برخی مسیرها قابلیت افزایش چندبرابری را داراست به عنوان مثال مسیر پروازی کیش هم اکنون به 14 نقطه متصل است و قابلیت اتصال به 50 نقطه هوایی کشور را دارد.
ابدزاده همچنین در خصوص رفع برخی موانع پیش روی ارتقا صنعت حمل و نقل هوایی اشاره کرد و ادامه داد: ساختار اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی در گذشته ساختار بیمارگونه ای داشت و اجازه شکوفایی استعدادها را نمی داد اما خوشبختانه با آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی زمینه های سرمایه گذاری واقعی در صنعت فراهم شده است.
وی افزود: در کنار فشار تحریم ها که در طول سالهای گذشته در سرعت حرکت به سمت توسعه تاثیر گذار بود ما گرفتار بیماری واپس گرا بودیم و سرمایه گذاران تمایلی برای ورود به این بخش نداشتند و صنعت هوایی جز صنایع زیان ده به شمار می رفت.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اما با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در طول 2 سال گذشته، اکنون این بیماری از صنعت خارج شده و به بستر استاندارد بازگشتیم و به طور حتم تحولات شگرفی برای صنعت ایجاد خواهد شد چرا که تاکنون این ساختار بیمارگونه باعث توقف توسعه صنعت شده بود.
عابدزاده با بیان اینکه صنعت مسیر رقابتی شدن را طی می کند افزود: مدل اداره سازمان، خطوط هوایی، فرودگاهها و ... بالاجبار در حال تغییر است به گونه ای که در سال گذشته شاهد رشد 19 درصدی جابه جایی مسافر در بخش هوایی بودیم.
 

اخبار مرتبط

تالار حافظ سبز پوش شد

تالار حافظ سبز پوش شد

نسیم اقتصاد- شاخص بورس و اوراق بهادار در آغاز معاملات با صعود 23.1057 واحدی به پله 95 هزار و... 26 آذر 1396

نظرات شما