نسیم اقتصاد- معاون مالی آسان پرداخت پرشین درباره تاثیراتی که ممکن است تغییرات کارمزد POSها بر این شرکت به دنبال داشته باشد گفت: هزینه تراکنش¬ها بر شرکت¬های PSP بی¬تاثیر است زیرا با توجه به ماهیت این شرکت¬ها که ارائه دهنده خدمات هستند صرفاً در ازای ارائه خدمات درآمد کسب می¬کنند و تغییر یا اصلاح مبلغ کارمزدها تاثیری بر درآمدهای شرکت¬های پرداخت الکترونیک نخواهد داشت

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، سعید جهانشاهلو افزود: یکی از بانک¬ها در اقدامی پیشنهاد تغییر در کارمزد دستگاه¬های صندوق-های فروشگاهی یا POSها را به بانک مرکزی ارائه کرده که به وسیله آن کارمزدها مانند گذشته به صورت یک درصد از مبلغ خرید به صورت حداقل 500 ریال و حداکثر 2500 ریال است. اما به جای آن که بانک پذیرنده تمام این کارمزدها را پرداخت کند در تراکنش¬های خرد یعنی کمتر از 50 هزار تومان توسط خریدار و ‌در تراکنش¬های متوسط یعنی بین 50 هزار تومان تا 200 هزار تومان توسط فروشنده کارمزد پرداخت می¬شود و بانک پذیرنده تنها در تراکنش¬های بالا یعنی بیش از 200 هزار تومان پرداخت کننده باشد.
وی درباره سایر اثرات این تغییرات گفت: این نظام¬¬مندی باعث تطبیق نظام کارمزد با مدل بین-الملی و اخذ درست کارمزد از مرجع صحیح خواهد شد ودر نهایت شاهد جهش مثبتی در درآمد شرکت¬های psp خواهیم بود.
روند سودآوری ادامه خواهد داشت
جهانشاهلو در پاسخ به این پرسش که چرا سود سال جاری شرکت با رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل در نظر گرفته شده ابراز داشت: رشد سودآوری آپ در سال جاری را می¬توان تحت تاثیر چند عامل دانست. در درجه اول بهبود خدمات ارائه شده در اپلیکیشن آپ و همچنین رابط کاربری ساده در این نرم افزار موجب این افزایش سود شده است. ضمن این که در سال جاری سعی کردیم تا سبد خدماتی شرکت را نسبت به سال گذشته متنوع¬تر سازیم. در کنار این عوامل استقبال مناسب مردم از پایانه¬های فروشگاهی و افزایش POSها توسط شرکت آسان پرداخت پرشین نقش به سزایی در افزایش سودآوری شرکت در سال جاری داشته است.
او در ادامه به تاثیر کاهش هزینه¬های ثابت در افزایش سود شرکت اشاره کرد که ناشی از بالا بردن ضریب بهره¬وری دستگاه¬های کارتخوان آپ به وجود آمده است.
معاون مالی آسان پرداخت پرشین در خصوص این که آیا جهش سودآوری شرکت در نیمه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل در نیمه دوم نیز ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اقدامات و برنامه¬ریزی¬های مختلفی در زمینه گسترش سبد خدمات در اپلیکیشن و همچنین ارائه خدمات به کاربران در شرکت صورت گرفته که می¬تواند ما را به تداوم رشد سودآوری شرکت امیدوار کند.
او در ادامه با اشاره به استراتژی¬های آتی شرکت تاکید کرد: در آینده از تمرکز آسان پرداخت پرشین به کارمزد شاپرکی رفته رفته کاهش خواهد یافت زیرا بازارهای جدید به سمت کارمزد خدمات ارائه شده پیش خواهند رفت.
جهانشاهلو در پایان درخصوص برخی از شنیده¬ها درباره آپ مبنی بر ورود این شرکت به سایر حوزه¬های خدمات انفورماتیکی گفت: شرکت خدمات جدیدی را در دست اقدام دارد که هم اکنون در مرحله آزمایشی است. چنانچه بررسی¬ها به پایان برسد در آینده خبرهای مناسبی در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
 

اخبار مرتبط

نظرات شما