نسیم اقتصاد- شرکت dna union ( دی ان ای یونیون) درحوزه مدیریت ارتباطات بازاریابی ، تحقیقات و خدمات بازاریابی فعالیت می کند و استراتژی آن برحوزه بازاریابی و مارکتینگ است که این روزها طرفداران بسیاری را به دور خود جمع کرده است. این مرکز با تاسیس شرکت هایی نظیر EMRC ( تاسیس واحد تحقیقات بازار) وساخت مدرسه بازاریابی AVV به تربیت و آموزش نیروی متخصص کمک های بسیاری کرده است و یکی از چشم اندازهای آنان تبدیل شدن به پایگاهی از کارشناسان حرفه ای صنعت بازاریابی و تبلیغات درخاورمیانه خواهد بود که با تلاش های شبانه روزی فعالان این حوزه قطعا دست یافتنی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، مدیرعامل و رییس هیات مدیره گروه دی ان ای یونیون درنشست خبری با خبرنگاران درخصوص خصوصی سازی و موانع آن در ایران گفت: خصوصی سازی یکی از بحث های داغ این روزهاست که از دوران انتخابات تا اکنون به اوج خود رسیده است و به نظر می رسد برنامه دولت نیز برای خصوصی سازی جدی است و تلاش های بسیاری برای خصوصی سازی واقعی درحال انجام است چرا که تجربه ثابت کرده است نباید به درآمد های نفتی اتکا کرد و لازم است وارد بازار رقابتی شد و ایجاد درآمد کنیم که این به معنای کارآفرینی و ایجاد اشتغالزایی است و خصوصی سازی به عنوان تنهاراه حل ایجاد درآمد های غیرنفتی درکشور ما به شمار می رود.
ناصر پاشاپوردرادامه افزود: این روزها با بازار بزرگی مواجه هستیم که همه برندها به بازار چشم دوخته اند و به دنبال سهم بیشتر از بازار درحال رقابت با سایر رقیبان خود هستند که به نظر می رسد برندگان اصلی بازار کسانی هستند که درتولید محصول خود به  خلق ارزش آفرینی دست بزنند به این معنی که لازم است درک دقیق و کاملی از بازار و سلایق مصرف کننده داشته باشند تا قادرباشند که پاسخ های خلاقانه به مشتری بدهند و تنها دراین صورت است که می توانند سهم بیشتری از بازار را قبضه کنند.
او بیان کرد: این روزها همه دم از خصوصی سازی می زنند اما آیا به راستی خصوصی سازی به طور صرف موجب تحول خواهد شد؟ تجربه زعفران و فرش ایرانی گواه این ادعاست که صرف اینکه شرکت های موجود را خصوصی سازی کنیم تضمین موفقیت آنها نخواهد بود و سوال اساسی این است که چرا با وجود خصوصی سازی شرکت ها نمی توانند رشد داشته باشند و پیش نیاز موفقیت آنها ایجاد بسترهای مناسب و کم کردن رانت های خصولتی هاست که مانع حرکت روبه جلوی خصوصی ها می شوند. بنابراین برای ارز آوری و رسیدن به توسعه پایدار ابتدا لازم است این پیش نیازها انجام شود تا شرکت های خصوصی توان رقابت با بازارهای جهانی را داشته باشند که این پیش نیازها به قرار زیر است:
1- تناسب با نیازهای بازار  2- ایجاد ارزش آفرینی و نوآوری   3- ایجاد توان رقابتی دربازار( از نظرقیمت و کیفیت با رقبای خارجی )   4- حضور مستمربه معنای ایجاد قوانین باثبات درکشور.
مدیرعامل شرکت دی ان ای یونیون با اشاره به تحولات بازار درسالهای اخیر اظهار کرد: درفاصله بین سالهای 71 تاکنون تحولات زیادی رخ داده است و به این صورت است که هرچه بازار رقابتی تر می شود به همان میزان توجه مشتریان ایرانی به موضوع مارکتینگ بیشتر می شود گویی بازارمارکتینگ معلول بازار رقابتی شده است برای مثال دراین گذر بسیاری از لوازم خانگی نظیر پارس، شهاب، ارج، آزمایش به طور آگاهانه یا ازسر ناچاری توان رقابت با محصولات خارجی را نداشته و از بازار خارج شدند به طوریکه که ال جی و سامسونگ کل بازارمحصولات خانگی را قبضه کرده است و نه تنها تولیدات داخل را تهدید کرده بلکه سونی در ژاپن هم دررقابت با بسیاری از برندها محکوم به شکست شده اند بنابراین مزیت دراین جا حرف اول را می زند و ما به محصولاتی که توان رقابت با رقبای خارجی دارند کمک خواهیم کرد.
 

اخبار مرتبط

نظرات شما