نسیم اقتصاد- رئیس کمیسیون صنایع با بیان اینکه مجلس به‌صورت جدی بر دو بند قراردادهای بین‌المللی خودرویی تاکید دارد، گفت: یکی از این موارد60درصد تولید قطعات و دیگری 30درصد صادارت است که با عملی شدن آنها تحول جدی در صنعت خودرو کشور خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خانه ملت، عزیز اکبریان در خصوص توجه بر سرمایه‌گذاری در قراردادهای خودرویی بین‌المللی منعقد شد در دوره جدید، اظهار داشت: قراردادهای خودرویی جدید بین خودروسازان داخلی و شرکت‌های خودروسازی بین‌المللی بیشتر حول محور تولید داخلی و بومی سازی قطعات تا 60درصد طی یک روندی تا 30 درصد صادرات منعقد شده است.
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعه‌سازان داخلی باید قطعات خود را مطابق با استانداردهای بین‌المللی ارائه دهند، گفت: اگر کیفیت قطعات تولیدی پایین باشد قطعا مورد قبول نخواهد بود.
وی با اشاره به اینکه قراردادهای منعقد شده خودرویی جدید به‌منظور واردات خودرو منعقد نشده است، بیان کرد: خودروهای مطرح برند‌های جهانی به‌صورت CVU وارد کشور می‌شود و مانعی در مسیر آنها قرار ندارد، ولی خودروهای جدید باید در کشور مونتاژ شوند و به سمت بومی سازی قطعات حرکت کنیم و در این روند از اولین تولید باید30درصد صادرات داشته باشیم تا به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باید کیفیت خودروها تولید داخل بالا برود و این امکان با سرمایه‌گذاری خارجی ایجاد می‌شود .
اکبریان با بیان اینکه مجلس به‌صورت جدی بر دو بند قراردادهای بین‌المللی خودرویی تاکید دارد، تصریح کرد: نخست 60درصد تولید قطعات داخلی و سپس 30درصد صادارت است که باید هر دو این موارد عملی شود؛ مجلس حساسیت زیادی بر این موارد دارد و با عملی شدن آنها تحول جدی در صنعت خودرو کشور مشاهده می‌کنیم.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تیراژ پایین خودروهای که بعد از قراردادهای بین‌المللی وارد کشور شده‌اند در مرحله اول است و به سرعت باید افزایش می‌یابد تا برای فعالیت قطعه‌سازان داخلی نیز تولید به‌صرفه باشد، خاطر نشان: درقراردادها تعداد خودروهای تولیدی اولیه و چگونگی رسیدن به تیراژ بالا مشخص شده است.
 

اخبار مرتبط

نظرات شما